Tuesday, May 3

Nasib Baik? Hmmm...



Teghingat
aku satu peristiwa dedulu yang cukup memberi kesan kat aku. Even time nak tulis blog nie pon still terasa lagi kesannya. Dasat! Dasat! Memang sarkes la wa cakap lu. Kali nie memang kena 'kaw-kaw' punyer la. Kalo kena kat korang pon, mau seminggu korang tak kuar umah gamaknya haha...

Al-kisah...toyyib! Time tu aku ngan bubu tengah beborak pasal 'eksiden tebaboo' kat tapah tawun lepas. Toyyib! Aku pon cakap la, "nasib baik sempat brek". Tetiba ada lak soghe budak kecik datang mencelah. "Pakcu...mana boleh cakap nasib baik. Kita kena cakap alhamdulillah la...", kata budak kecik tu.

Dusshh!!! Kena sebijik aku ngan budak tu. Malu bangat aku! Tergezut pon ada. Memang terdiam la kitorang dibuatnya. Kalo time tu malam, mau dengo soghe cengkerik je haha... Tapi aku memang saspek gila la kat budak kecik nie. Macam tak pecaya lak 'setetmen' tu leh kuar dari mulut dia. Nak tau sapa budak kecik nie? Dia nie la anak kakak ipar aku. Muhammad Daniel Erfan bin Arbain namanya. Sedap kan nama dia? Kecik-kecik lagi dah pandai dakwah. Ada calon jadi 'imam budak' nie hehe...

Actually, memang betul pon cakap dia tu. Sesungguhnya kalimah 'alhamdulillah' tu lebih afdhal disebut daripada 'nasib baik'. Tapi maybe dah jadi 'habitat' kita sejak kecil lagi kot?Asyik la dok nyebut "nasib baik...nasib baik...". Apa lagi nak dikata huhu...

Apapon, kepada sesapa yang dah tau tu, jom la kita sama-sama nyebut 'alhamdulillah' pasnie eh? Tak susah mana pon nak nyebutnyer kan? Bahkan dapat pahala lagi tu. Nak pahala tak? Hihi...


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...